سیمان پلیمری آب‌بند Water rest H

نوشته شده توسط Super User on . Posted in چسب های ساختمانی،گروت ها،مواد آب بندی

 

لزوم کاربرد

آب بندي سازه‌هاي در معرض آب هميشه يکي از مهمترين موضوعاتي بوده که پيمانکاران و کارفرمايان را درگير خود کرده است. عايق سيماني رست با خاصيت آب‌بندي مي تواند مطمئن‌ترين راه براي جلوگيري از فرار يا نفوذ آب در سازه‌هاي آبي و يا مخازن و منابع بتني باشد.

شرح

اين محصول بر پايه سيمان تقويت شده توسط پليمرهاي قوي شيميايي که در برابر نفوذ آب بسيار مقاوم مي‌باشند بر اساس آخرين تکنولوژي توليد سيمان‌هاي پليمري ساخته شده است و در رنگ‌هاي مختلف عرضه مي‌گردد که زيبايي خاصي به سطح مي‌دهد.

ملاتي متشکل از افزودني‌هاي خاص براي جلوگيري از نفوذ آب، اين محصول پس از خشک شدن حالت سخت دارد و داراي قابليت انعطاف‌پذيري نمي‌باشد، محصول را  مي‌توان در بسترهايي که هميشه در تماس با آب هستند اجرا نمود.

مزيت ها

•ايجاد پوشش ضد آب در مخازن، زيرزمين‌ها، حوض‌ها، استخرهاي شنا، تونل‌ها، چاله آسانسور

•ايجاد پوشش در ديواره‌هاي بيروني فونداسيون همچنين بسترهايي که در تماس با آب هستند.

کاربردها

•جهت آب بند نمودن سطح ساختمان‌ها و بهترين جايگزين ايزوگام و مواد قيري

•آب بند نمودن مخازن، استخرها و کانال‌هاي آب.

•آب بند نمودن پشت بامها و سطوح مختلف افقي و قائم

مقدار مصرف

ميزان مصرف تقريبي : 2 کيلوگرم در هر متر مربع در صورتي که با قلم مو اجرا گردد. مقدار مصرف مي‌تواند تا 6 کيلوگرم در هر مترمربع نيز افزايش يابد در اين حالت مخلوط خميري بايد با ماله به سطح کشيده شود.

آماده سازي سطح زير کار

1.      ابتدا سطح را با آب شسته تا گرد و غبار کاملاً از بين برود و سپس کاملاً با آب سيراب گردد و در حين اجرا رطوبت کافي داشته باشد تا مانع از جذب آب مخلوط به سطح زيرين شود.

2.     در صورتيکه سطح کار ترک يا شکافي داشته باشد ابتدا بايد محل شکاف و يا ترک شسته شود و با مخلوط غليظ‌تر پر گردد و سپس با سطح نهايي هم‌پوشاني داده شود.

3.      کار بايد از بالا شروع گردد.

4.      مرحله تکميل کار بايد به صورت دو مرحله انجام گردد که فاصله زماني دو مرحله حداقل بايد 30 دقيقه باشد. اگر اجراي مرحله دوم با تأخير بيش از 15 ساعت باشد به لايه زيرين رطوبت به صورت نم پاشيده شود.

طريقه ساخت مخلوط و نکات اجرايي

1.      به ازاي هر کيلوگرم آب، دو کيلوگرم از پودر به آرامي به آب اضافه گردد و با همزن مکانيکي هم زده شود تا تمامي پودر در آب حل گردد. 2 تا 3 دقيقه عمل هم زدن ادامه يابد تا مخلوط کاملاً همگن و يکنواختي شود. سپس به مدت 5 دقيقه مخلوط را به حال خود رها کنيد تا پليمرهاي موجود در مخلوط واکنش‌هاي شيميايي خود را با سيمان آغاز نمايند. پس از آن مخلوط مجدداً هم زده شود و با قلم‌مو به سطح زده شود.

2.      ميزان مخلوط را به اندازه‌اي آماده کنيد تا بتوانيد در مدت 45 دقيقه و يا حداکثر 1 ساعت مصرف گردد.

3.      سطح زير کار بايد سيمانکاري و پرداخت مناسب صورت گرفته باشد و حتي‌الامکان نرمه‌کشي شده باشد. هرچه ميزان سطح زير کار صاف و صيقلي‌تر باشد، ميزان مصرف Water rest کمتر خواهد بود.

مشخصات فني

ظاهر: پودر خاکستري و سفيد

چگالي پودر به صورت ترکيبي:    2 ± 0/2gr/cm3

بازدهي تقريبي:     2kg/m2         

دماي محيط در زمان کار: بين  8+ تا  35+  سانتيگراد

مقاومت گرمايشي و سرمايشي: بين 15- تا  70+ درجه سانتيگراد

ضخامت مناسب اجرايي:    بين 2 تا 8 ميليمتر (در ضخامتهاي بالا استفاده از مش فايبرگلاس پيشنهاد مي‌گردد)

بسته بندي و شرايط نگهداري

پاکت‌هاي 25 کيلوگرمي چهارلايه با محافظ پلاستيکي. در شرايط مسقف و به دور از تابش مستقيم نورخورشيد در دماي 5 تا 35 درجه سانتيگراد به مدت يکسال.

نکات ايمني

اين پودر حاوي مواد سمي و خطرناک نيست ولي براي جلوگيري از استنشاق مواد سيماني از ماسک پارچه‌اي استفاده گردد.

buy shoesNike for Men
UA-53860587-6